Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony! Czym są ciasteczka?
Menu

WPISANIE DO STAŁEGO REJESTRU WYBORCÓW GMINY MOGILANY W MIEJSCU STAŁEGO ZAMIESZKANIA

Wyborcy stale zamieszkali na obszarze Gminy Mogilany bez zameldowania na pobyt stały, wpisywani są do rejestru wyborców, jeżeli złożą w tej sprawie w Urzędzie Gminy Mogilany pisemny wniosek.
  • Wymagane dokumenty

1. wypełniony i podpisany formularz „Wniosek o wpisanie wyborcy do rejestru wyborców”

2. wypełniony i podpisany formularz „Pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców”

3. kserokopia ważnego dokumentu stwierdzającego tożsamość wnioskodawcy

4. ważny dokument stwierdzający tożsamość wnioskodawcy (dowód osobisty, paszport)- do wglądu

5. oświadczenie potwierdzające fakt stałego zamieszkania potwierdzone przez sołtysa, właściciela nieruchomości (jeżeli jest to osoba inna niż osoba wnioskująca) lub sąsiada.

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Mogilany

ul. Rynek 2

32-031 Mogilany

pokój nr 2a

  • Termin i sposób załatwienia sprawy w organie

Decyzję o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców wydaje Wójt Gminy Mogilany w terminie 3 dni od dnia wniesienia kompletnego wniosku.

            Z uwagi na to, że zgodnie z art. 20 § 2 Kodeksu wyborczego, przed wydaniem decyzji o wpisaniu do rejestru wyborców - Wójt Gminy Mogilany jest obowiązany sprawdzić, czy osoba wnosząca wniosek spełnia warunki stałego zamieszkania w Gminie Mogilany - należy przedstawić dowody potwierdzające stałe zamieszkiwanie pod wskazanym we wniosku adresem takie jak: tytuł prawny do lokalu - akt własności, umowę najmu, zeznania świadków, rachunki dot. przedmiotowego lokalu wystawione na osobę ubiegającą się o wpisanie do rejestru wyborców itp.)

 

            Zgodnie z art.5 pkt.9 Kodeksu wyborczego przez pojęcie stałe zamieszkanie należy rozumieć zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego pobytu. Ocena ta jest oceną faktu zamieszkania i okoliczności sprawy świadczących, że w miejscu pobytu koncentrują się ważne interesy życiowe, majątkowe i inne danej osoby.

  • Uwagi

Wyborca wpisany na wniosek do rejestru Gminy Mogilany, który dokona zameldowania na pobyt stały na terenie Gminy Mogilany- zostaje ujęty w rejestrze z urzędu;

Zameldowanie na pobyt czasowy nie skutkuje ujęciem wyborcy w stałym rejestrze wyborców;

Wpisanie wyborcy na wniosek do rejestru wyborców Gminy Mogilany powoduje skreślenie wyborcy z rejestru wyborców w gminie jego zameldowania na pobyt stały;

Wyborca wpisany na wniosek do rejestru wyborców Gminy Mogilany, który dokona zameldowania na pobyt stały na terenie innej gminy- zostanie ujęty w rejestrze wyborców z urzędu, w nowym miejscu zameldowania na pobyt stały.

  • Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011r. Kodeks wyborczy (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 754 ze zm.)

2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lica 2011r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1316)

 

Druki do pobrania:

1.Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców

2.Pisemna deklaracja zawierająca informacje niezbędne do wpisania do rejestru wyborców

3.Oświadczenie potwierdzające fakt stałego zamieszkania

Godziny pracy Urzędu Gminy

- poniedziałek: 8.00 - 16.00
- wtorek - piątek: 7.00 - 15.00


Kontakt

Urząd Gminy Mogilany
  • 32-031 Mogilany, Rynek 2.
  • telefon stacjonarny (centrala):  12 270 10 13
  • faks:  12 270 16 77

Sekretariat: