Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony! Czym są ciasteczka?
Menu

DO DNIA 6 MAJA 2021 R. POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W KRAKOWIE PRZYJMUJE WNIOSKI NA ASYSTENTA OSOBISTEGO OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ

Osoby niepełnosprawne/opiekunowie prawni osób niepełnosprawnych, w tym opiekunowie dzieci do 16 roku życia z terenu Powiatu Krakowskiego, zainteresowane wsparciem asystenta proszone są o kontakt z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Krakowie pod numerem telefonu 12 397-95-64, 12 397-95-74.

Kartę zgłoszenia należy składać w terminie do 06.05.2021r. za pośrednictwem poczty (decyduje data wpływu do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Krakowie) lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Krakowie Aleja Słowackiego 20, parter pokój 4, lub mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..">Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
 
Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:

1.    wyjściu, powrocie lub dojazdach w wybrane przez uczestnika Programu miejsce  na przykład dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, społeczne lub sportowe;
2.    zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji;
3.    załatwieniu spraw urzędowych;
4.    nawiązaniu kontaktu/współpracy z różnego rodzaju organizacjami;
5.    korzystaniu z dóbr kultury  na przykład muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy;
6.    wykonywaniu czynności dnia codziennego – w tym przez dzieci z orzeczeniem  o niepełnosprawności – także w zaprowadzaniu i przyprowadzaniu ich do lub z placówki oświatowej. Usługa asystenta na terenie szkoły może być realizowana wyłącznie w przypadku, gdy szkoła nie zapewnia tej usługi.
 

Usługi asystenta mogą świadczyć:

1.    osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny;
2.    osoby posiadające co najmniej 6 miesięczne, udokumentowane doświadczenie  w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym na przykład doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnym w formie wolontariatu;
3.    osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego.
Usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu na terenie województwa małopolskiego.

Usługą asystenta planuje się objąć:

13 osób niepełnosprawnych ze znacznym stopniem niepełnosprawności, w tym: dla 11 osób planuje się przeciętnie do 36 godzin miesięcznie świadczonej usługi, natomiast dla 2 osób przeciętnie do 42 godzin miesięcznie świadczonej usługi;
dla 2 dzieci do 16 roku życia, przeciętnie do 25 godzin miesięcznie świadczonej usługi;
dla 5 osób z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, przeciętnie do 19 godzin miesięcznie świadczonej usługi
przez okres obowiązywania umowy z osobą niepełnosprawną nie dłużej jednak niż do 31.12.2021r.
 
 
Program oraz informacje dotyczące programu dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Krakowie pod adresem: www.pcpr.powiat.krakow.pl

Godziny pracy Urzędu Gminy

- poniedziałek: 8.00 - 16.00
- wtorek - piątek: 7.00 - 15.00


Kontakt

Urząd Gminy Mogilany
  • 32-031 Mogilany, Rynek 2.
  • telefon stacjonarny (centrala):  12 270 10 13
  • faks:  12 270 16 77

Sekretariat: