Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony! Czym są ciasteczka?
Menu

INFORMACJA NA TEMAT PRZYKŁADOWYCH PROJEKTÓW W GMINIE MOGILANY

Państwa należące do Unii Europejskiej mają różne powierzchnie, różni ich liczba ludności, są inne także pod względem rozwoju. Aby zminimalizować różnice na wszystkich płaszczyznach pomiędzy członkami wspólnoty europejskiej wygenerowano środki pieniężne. Pochodzą one z tzw. Funduszy Strukturalnych tj.: Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) oraz Funduszu Spójności (FS). W określonych perspektywach finansowych istnieje możliwość ubiegania się o środki unijne w konkretnych programach operacyjnych zarządzanych centralnie – krajowe programy operacyjne oraz w programach wdrażanych w województwach – regionalne programy operacyjne.

W roku 2013 dobiegła końca perspektywa finansowa 2007 – 2013, projekty, które otrzymały dofinansowanie w tych latach zostały zrealizowane i rozliczone do czerwca 2015 roku.

Rok 2014 to początek nowego okresu programowania, w którym samorządowcy, przedsiębiorcy, przedstawiciele organizacji pozarządowych czy instytucji publicznych zmierzą się z wyzwaniem, jakim jest efektywne wykorzystanie środków UE przewidzianych dla Polski w ramach perspektywy finansowej 2014-2020.

Oprócz możliwości pozyskania środków finansowych z Unii Europejskiej Gmina może ubiegać się o zewnętrzne środki krajowe, którymi dysponują poszczególne Ministerstwa, Samorządy Wojewódzkie, Fundacje oraz środki zagraniczne pochodzące od innych niż Unia Europejska grantodawców.

Rejestr działalności regulowanej

Urząd Gminy w Mogilanach uprzejmie informuje, że w dniu 1 stycznia 2012 r. weszły w życie zmiany do ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) w ramach, których przedsiębiorca zamierzający na terenie Gminy Mogilany prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli, jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej.
 
Zgodnie z art. 9 b ustawy działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.) . Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Mogilany jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Mogilany. Wpis do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonywany jest na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
 
Informacje o wpisie do działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych:
 
Przedsiębiorcy, w których w dniu wejścia w życie ustawy (01.01.2012 r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych, są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej. Zwolnienie z opłaty skarbowej wynika z art. 14. ust. 2 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 152 poz. 897). Mogą oni również wykonywać działalność w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych w nieprzekraczalnym terminie do końca 2012 r. bez uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej (art. 14 ust. 1 ww. ustawy)
 
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
- firmę, oznaczenie siedziby i adres oraz imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
- numer identyfikacji podatkowej (NIP),
- numer identyfikacji REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
- określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
 
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:

1. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł, określanej na podstawie załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, cz. I. ust. 36 pkt. 9a (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści: „ Oświadczam, że:

- dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli są kompletne i zgodne z prawdą;
- znane są mi i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.)”.
 
Powyższe oświadczenie powinno zawierać także:
1. firmę, oznaczenie siedziby i adres oraz imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
3. podpis przedsiębiorcy lub osoby upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obwiązany do spełnienia następujących wymagań:
1. Posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego.
2. Utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
3. Spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
4. Zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo – transportowej.
 
Podmiot odbierający odpady komunalne do właścicieli nieruchomości jest obowiązany do:

1. Przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2001 r. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.)
2. Przekazania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych.
 

Projekty zrealizowane

Godziny pracy Urzędu Gminy

- poniedziałek: 8.00 - 16.00
- wtorek - piątek: 7.00 - 15.00


Kontakt

Urząd Gminy Mogilany
  • 32-031 Mogilany, Rynek 2.
  • telefon stacjonarny (centrala):  12 270 10 13
  • faks:  12 270 16 77

Sekretariat: